آیا می توان از پلاستیک بازیافتی تولید برق کرد؟

آیا می توان از پلاستیک بازیافتی تولید برق کرد؟

آیا می توان از پلاستیک بازیافتی تولید برق کرد؟

کره زمین پر شده از پلاستیک هایی که قابل بازیافت نیستند و هر روز دارند بیشتر از گذشته به آن آسیب می رسانند و عرصه را برای انسان ها تنگ می کنند. محققان برای حل کردن این مشکل به دنبال شیوه هایی هستند که پلاستیک های مضر را تبدیل به مواد یا گازهای سازگار با محیط زیست کند.

یکی از روش هایی که اخیرا محققان انگلیسی در مورد آن تحقیق کرده و به جامعه جهانی پیشنهاد داده اند روش موسوم به نخست جهان است. در این شیوه پلاستیک هایی که در اقیانوس ها جمع شده و دیگر قابل بازیافت نیستند را با انجام کارهایی بر رویشان به تولید برق اختصاص می دهند.

تولید برق از این پلاستیک ها که به معزلی برای محیط زیست تبدیل شده اند منفعت بسیار زیادی برای جهان دارد. دنیا از دست این پلاستیک ها آسوده می شود و همچنین مشکل انرژی که بسیار مسئله مهمی است نیز در بعضی از کشورها حل می گردد.

این پلاستیک ها که برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند غیر قابل تجزیه بوده و اگر همچنان در محیط های طبیعی رها بمانند خسارات بیشتری به آنجا وارد کرده و جان بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی را به خطر می اندازند.

محققان ادعا می کنند اگر این شیوه مورد بهره برداری تولید برق قرار بگیرد محیط اقیانوس ها و سواحل تا حد بسیار زیادی از پلاستیک های مضر پاک می شود و همچنین کشورها به یک منبع انرژی موقتی دست پیدا می کنند تا یک راه پایدار در آینده کشف نمایند.

در این شیوه به وسیله دستگاه های خاصی پلاستیک ها و میکروپلاستیک ها را از درون آب های دریایی جمع آوری کرده و به قطر پنج سانتیمتر در می آورند. بعد از این که به قطر و اندازه مطلوب رسید آنها را در کوره هایی می اندازند و از انرژی گرمایی حاصل از آنها برق تولید می نمایند.

گرمایی که از کوره ها ایجاد شده تولید برق را میسر کرده و همچنین سبب می شود تا یک منبع انرژی جدید برای بعضی جاها شکل بگیرد. این انرژی گرمایی توسط دستگاه هایی به الکتریسیته تبدیل و به خطوط برق برای استفاده عموم مردم منتقل می شود.

این پژوهشگران ادعا می کنند که اگر تمامی کشورها همکاری های لازم را با آنها انجام دهند می توانند تمامی اقیانوس های دنیا را از پلاستیک ها تا حدی پاکسازی کرده و مشکلات زیستی که به واسطه آنها پیش آمده است را نیز تقریبا حل نمایند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


تولید سطل رنگ تولید سطل صنعتی تولید سطل پلاستیکی تولید سطل پلاستیکی ارزان تولید سطل پلاستیکی تهران تولید سطل چسب تولید قوطی پلاستیکی تولید و فروش سطل پلاستیکی تولید کننده سطل رنگ تولید کننده سطل صنعتی تولید کننده سطل لبنیات تولید کننده سطل پلاستیکی تولید کننده سطل چسب تولید کننده قوطی پلاستیکی ساخت قوطی پلاستیکی سازنده سطل پلاستیکی سطل صنعتی ارزان سطل پلاستیکی ارزان فروش سطل رنگ فروش سطل روغن فروش سطل صنعتی فروش سطل لبنیات فروش سطل پلاستیکی فروش سطل چسب فروش قوطی پلاستیکی فروشنده سطل رنگ فروشنده سطل صنعتی فروشنده سطل لبنیات فروشنده سطل پلاستیکی فروشنده قوطی پلاستیکی فروشگاه قوطی پلاستیکی قوطی پلاستیکی ارزان قیمت سطل پلاستیکی قیمت قوطی پلاستیکی کارخانه تولید بطری پلاستیکی کارخانه تولید سطل کارخانه تولید سطل رنگ کارخانه تولید سطل پلاستیکی کارخانه تولید سطل چسب کارخانه تولید قوطی پلاستیکی کارخانه تولید کننده سطل کارخانه سطل تهران کارخانه سطل پلاستیکی کارخانه فروش سطل پلاستیکی کارخانه قوطی پلاستیکی

آخرین پروژه ها


سطل زباله اداری پلاستیکی
قیمت خرید سطل پلاستیکی
قیمت خرید سطل صنعتی
سطل پلاستیکی چهار گوش
سطل زباله چرخدار پلاستیکی
سطل زباله پدالی پلاستیکی